تبدیل مینی فرز به اره زنجیری، یک گجت نوین و محبوب

گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

استفاده از مینی فرز به عنوان اره زنجیری با گجت گریتک مدل GTCS-115

تبدیل مینی فرز به اره زنجیری امکان پذیر است. درست شنیدید، اگر تاکنون از وجود چنین ابزاری مطلع نبودید باید از سرعت تکنولوژی و فناوری‌های نوین برای شما بگوییم. سرعت پیشرفت و تحول به دنیای ابزار آلات نیز رسیده و هر روز اتفاق تازه‌ای در این حوزه رقم می‌زند.

اره زنجیری

اره زنجیری یکی از ابزارهای حیاتی و پر کاربرد برای فعالان در باغبانی و صنعت چوب است. این ابزار از یک موتور دو زمانه و نوعی زنجیر ریز دندانه دار تشکیل شده است که در دو مدل برقی و بنزینی وجود دارد. این ابزار در قرن هجدهم میلادی توسط دو دکتر اسکاتلندی برای استفاده در جراحی لگن و خارج کردن استخوان از بدن بیماران ساخته شد.

از این ابزار امروز با هدف بریدن درختان، هرس و یا تهیه هیزم استفاده می‌شود. با این حال، قیمت بالای این ابزار در بازار و وجود مصرف کنندگان غیر صنعتی سبب بروز خلاقیت در میان تولید کنندگان ابزارهای نوین شده است.

اره زنجیری
اره زنجیری

مینی فرز

مینی فرز یکی از انواع پر مصرف و پر کاربرد فرز است که به دلایل وزن سبک، ابعاد کوچک و انعطاف زیاد هنگام کار از محبوب ترین ابزارهای فعلی محسوب می‌شود. از این ابزار محبوب برای برش ، ساب و سنگ زنی ، سنباده زنی و پرداخت و پولیش استفاده می شود. با تغییر صفحه برش مینی فرز می توان استیل ضد زنگ، آهن، انواع فولاد، فلزات سنگین، سنگ ، بتن، سرامیک و حتی چوب را برش داد.

با استفاده از فرچه سیمی روی دستگاه می‌توان زنگ و رنگ را از روی سطوح پاک کرد. همچنین به کمک سنباده ها امکان پرداخت سطوح چوبی و سنباده زدن با این ابزار فراهم می‌شود. حتی با یک مینی فرز دیمر دار می‌توان سطوح فلزی یا رنگی را پولیش کرد. با نصب یک سه نظام مخصوص مینی فرز می‌توانید از آن به عنوان یک دریل یا دریل سرکج استفاده کنید. به دلیل همین کارکردهای بسیار گسترده، این دستگاه از ابزارهای اولیه و ملزومات هر کارخانه، کارگاه و حتی منازل است. با داشتن یک مینی فرز مناسب بسیاری از کارها به آسانی قابل انجام هستند.

ابزار مینی فرز
ابزار مینی فرز

تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری یکی از محصولات جذاب و نو وارد شده به بازار ابزار آلات ایران است. در تعریف گجت باید اشاره کنیم که به ابزارهای کمکی گفته می‌شود که موارد استفاده از یک ابزار دیگر را تنوع می‌بخشند. این ابزار کمکی از قطعاتی تشکیل شده که با اتصال به مینی فرزهای برقی رایج در ایران، یک اره زنجیری کوچک و کارا را به شما تحویل می‌دهد.

در این گجت یک پایه نگه‌دارنده به قسمت جلویی مینی فرز برقی وصل می‌شود و با نگه داشتن ساطور، زنجیر، چرخ دنده و قطعات دیگر اره زنجیری با طول قطع 28 متر را تشکیل می‌دهد. اره زنجیری شما حالا مناسب برای تراش حجم‌ها، برش تنه و ساقه درختان، برش هیزم و ابزار دست نجارها خواهد بود.

در بسته بندی این گجت مجموعاً 20 قطعه همراه دفترچه راهنمای نصب وجود دارد. در بسته محصول براکت، ساتور، زنجیر، دسته، گارد، آچار و تعدادی پیچ و مهره قرار دارند. همراه با کاتالوگ گجت که به‌صورت مصور و شماره گذاری شده مراحل سر هم بندی گجت را نشان داده است.

تبدیل مینی فرز
گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

شیوه نگهداری و استفاده

این ابزار همچون دیگر ابزارآلات موجود به اجرای مراحل خاصی برای نگهداری و استفاده نیازمند است. یکی از این موارد روغن کاری هست که در میان تقریباً تمامی ابزار آلات رایج است. برای این دستگاه می‌توانید از روغن‌های مخصوص اره‌های زنجیری استفاده کنید و یا هر روغن مخصوص روان کاری فلزات نیز برای مصرف این دستگاه مطلوب است. این روان کاری بیشتر به منظور بهبود عملکرد سطح برخورد میان زنجیر و ساطور صورت می‌گیرد. هیچ گاه از این گجت بدون روغن کاری استفاده نکنید. هر چه بیشتر روغن کاری کنید، گجت شما عمر بیشتری خواهد داشت.

سوالات پر تکرار درباره تبدیل مینی فرز به اره زنجیری

در این قسمت به برخی سوالات پر تکرار شما مخاطبان محترم پی‌بام درباره گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری پاسخ می‌دهیم، امیدواریم که در موارد آتی راهگشا باشد.

گجت تبدیل کننده چطور نصب می‌شود؟

با مطالعه دفترچه راهنما گجت تبدیل مینی فرز به اره زنجیری به آسانی متوجه مراحل ساده نصب قطعات خواهید شد. برای نصب اما ابتدا باید نگه دارنده را به قسمت گلویی مینی فرز به وسیله دو عدد پیچ موجود در بسته بندی دستگاه وصل کنید. سپس قطعه چرخ دنده شکل را بر روی اسپیندل مینی فرز متصل کنید. این قطعه با اسپیندل های M10 و M14 سازگار هست و حداکثر قطر 13.5 میلی‌متر را پشتیبانی می‌کند.

پس از آن هر دو مهره روی اسپیندل را خارج کنید. چرخ دنده را روی اسپیندل قرار داده و مهره بالایی را روی آن ببندید. این کار مثل تعویض صفحه مینی فرز است.  هنگام بستن زنجیر به دور ساطوری باید جهت درست گردش زنجیر را در نظر گرفت. این جهت مثل دیگر دستگاه‌ها و اره‌ها با توجه به گردش مینی فرز برقی ساعت گرد است.

در انتهای این فرآیند پوشش پلاستیکی روی گجت قرار می‌گیرد و مهره‌های ساطوری را می‌بندید. پس از بستن مهره‌ها پیچ تنظیم کشش زنجیر را می‌چرخانید تا میزان سفت بودن زنجیر روی ساطوری تنظیم شود.

گجت تبدیل به اره زنجیری روی کدام مینی فرزها نصب می‌شود؟

این گجت تقریباً روی تمامی مینی فرزها نصب می‌شود و پاسخگو است.

آیا این گجت روی مینی فرز شارژی هم نصب می‌شود؟

بله، تفاوتی میان نوع دستگاه وجود ندارد و روی مینی فرزهای شارژی هم نصب می‌شود.

قدرت اره زنجیری چقدر است؟

این مسئله به میزان قدرت مینی فرز شما بستگی دارد. مینی فزرها به طور معمول از 800 تا 1500 وات قدرت دارند، پس قدرت اره زنجیری هم همان قدر خواهد بود.

آیا زنجیر گجت قابل تعویض است؟

بله، امکان تعویض زنجیر وجود دارد.

چه قطعاتی همراه تبدیل مینی فرز است؟

در بسته بندی این گجت مجموعاً 20 قطعه همراه دفترچه راهنمای نصب وجود دارد. در بسته محصول براکت، ساطور، زنجیر، دسته، گارد، آچار و تعدادی پیچ و مهره قرار دارند. همراه با کاتالوگ گجت که به‌صورت مصور و شماره گذاری شده مراحل سر هم بندی گجت را نشان داده است.

دستگاه گریتک ساخت کدام کشور است؟

شرکت گریتک یک کارخانه تولید ابزار آلات مستقر در کشور چین است و با تکنولوژی ساخت ژاپن کار می‌کند.

چطور می‌توانم این دستگاه را تهیه کنم؟

شما می‌توانید به آسانی از نزدیک‌ترین ابزار فروشی به شما یعنی فروشگاه اینترنتی پی‌بام این گجت را خریداری کنید و یا از طریق واتس اپ با همکاران ما در ارتباط باشید. پی‌بام علاوه بر تضمین اصالت کالا با پشتیبانی 24 ساعته در کنار شما است.

آیا امکان ارسال دستگاه برای من وجود دارد؟

بله، تمامی محصولات موجود در فروشگاه پی‌بام از طریق پست یا تی پاکس (پس کرایه) به تمامی نقاط کشور ارسال می‌شوند. محصول مورد نظر شما در مدت حداقل 2 روز در محل تحویل می‌گردد.

صابر افشارزاده

→ خواندن مطلب قبلی

ماکیتا، داستان مردی پر تلاش و برند قابل اعتماد جهانیان

خواندن مطلب بعدی ←

ابزار ایرانی، برندهای تولید کننده واقعی ابزار آلات در ایران

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.