جعبه ابزار خانگی و ابزار های ضروری هر خانه | اینفوگرافی + فیلم

جعبه ابزار خانگی

جعبه ابزار خانگی و ابزار های مورد نیاز هر خانه

جعبه ابزار، قطعا در برخورد با مشکلات فنی خانه اولین نیاز کاربر خانگی جعبه ابزاری با حداقل وسایل ضروری خواهد بود.اما یک جعبه ابزار با ضروریات هر خانه تشکیل شده از چه چیزهایی است؟

از شایع ترین اتفاقات خانه که باعث میشود به جعبه ابزار و ابزار های آن نیاز داشته باشید می توان  قطعی برق، شکستگی لوله واتصالات آب، خرابی شیر آلات، نصب تابلو، پرده و دیگر تزئینات، تعویض قفل و دستگیره های در و … اشاره نمود.

اصولا ابزار های مورد نیاز برای جعبه ابزارهای خانگی را میتوان به دو دسته ابزار برقی و ابزار دستی تقسیم نمود که ابزار دستی سهم بزرگ تری در این جعبه ابزار را به خود اختصاص داده است.

با هم چند مورد از ابزار های ضروری و مورد نیاز هرخانه را بررسی می کنیم

چکش:

اولین ابزاری که برای جعبه ابزار خانگی مورد نیاز است. معمول ترین استفاده از چکش در خانه برای ضربه به میخ می باشد. پیشنهاد ما به شما چکشی نرم و سبک است که ترجیحا سر دیگر آن میخ کش باشد برای اینکه بتوان میخ های قدیمی و زنگ زده را از دیوار درآورد.

چکش برای ابزار خانگی
چکش دو شاخ 250 گرمی نووا مدل NTH2526

پیچ گوشتی:

پیچ گوشتی ابزاری دستی با قابلیت باز و بسته کردن انواع پیچ های خانه شماست. پیچ گوشتی های دستی از دسته ای راحت با فرم دست شما و سری های مختلف چون{ دو سو، چهار سو و …. } در امتداد دسته تشکیل شده اند.اگر جعبه ابزار شما فضای کافی برای تمام ابزار ندارد پیشنهاد ما پیچ گوشتی با قابلیت تعویض سری می باشد.

انواع پیچ گوشتی
انواع پیچ گوشتی مورد نیاز برای جعبه ابزار خانگی

انبردست:

یکی دیگر از ابزار آلات دستی ضروری برای جعبه ابزار خانگی، انبر می باشد که برای چرخاندن و خم کردن مهره های کوچک یا حتی بریدن سیم ها و کابل ها مورد استفاده است.برای قطعات کوچک تر قطعا دم باریک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

سیم چین:

همانطور که نام این وسیله نشان می دهد، از سیم چین برای بریدن و لخت کردن سیم و کابل استفاده می شود. اما ترجیح داده می شود از سیم چین برای لخت کردن سیم استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب دیدن و زخمی کردن رشته سیم زیاد است.

متر دستی:

خیلی از وسایل خانه که تازه قصد خرید یا تعویض آن را دارید نیاز به اندازه دقیق دارد که پاسخگوی این مشکل متری دستی حدود 5 تا 7 متر است. هنگام خرید این وسیله به کیفیت خوب و گیره ثابت نگه دارنده توجه داشته باشید.

آچار فرانسه:

آچار ها جزء ملزومات هر جعبه ابزاری هستند اما بهترین نوع آچاری که در خانه شما به شدت ضروری است آچار فرانسه می تواند باشد. با این وسیله می توانید بیشتر کارهای منزلتان را انجام دهید. مانند باز و بسته کردن مهره ها با سایز های مختلف.

راهنمای انتخاب بهترین دستگیره ___ پاسخ به تمامی پرسش های پیرامون خرید دستگیره ___ مطالعه کنید

تراز:

در بیشتر موارد در جعبه ابزار ها جای خالی تراز مشاهده می شود. اما حتما شما به یک تراز نیاز دارید. تراز ابزار اندازه گیری برای تشخیص افقی یا عمودی بودن سطوح است. هنگام خرید حتما توجه داشته باشید که تراز از دقت بالایی برخوردار باشد.

دریل :

دریل استفاده ها و انواع مختلفی دارد اما برای مصارف خانگی دریلی برقی و ساده بسیار مناسب بوده زیرا از عمر طولانی تر و هزینه کم تری برخورد دار است. این نوع دریل برای کار های ساده تری چون: سوراخ کردن چوب و فلزات، سوراخ کردن دیوار جهت نصب پرده و تابلو و…. به کار می آید.

دریل برقی توسن مدل 0002D مناسب برای جعبه ابزار خانگی

همچنین ببینید انواع دریل های مناسب برای جعبه ابزار خانگی

چسب برق:

این وسیله نوعی چسب نواری است که برای چسباندن سیم های برق و دیگر رسانا های خانه به کار می آید. چسب برق رنگ های متنوعی دارد که در خانه به طور معمول از لنت سیاه آن استفاده می شود.

سیم برق آسیب دیده
سیم برق آسیب دیده که نیاز به چسب برق دارد

نوار تفلون:

نام درست نوار تفلون، نوار آب بندی است اما در بین مردم با استفاده از نام تجاری باب شده است. از این وسیله برای آب بندی اتصالات لوله ها استفاده می شود. در برخورد با مشکلات لوله های آبی منزل خود وجود نوار تفلون واجب است.

فازمتر:

فاز متر وسیله ای کوچک، سبک و ارزان قیمت است که سر آن شبیه به پیچ گوشتی بوده و حتی در بعضی موارد به عنوان پیچ گوشتی از این وسیله استفاده می شود. اما اصل کاربرد این وسیله جنبه آزمایشی برای وجود یا عدم وجود جریان الکتریکی دارد.

در فهرست تهیه شده، شما برخی از لوازم ضروری جعبه ابزار خانگی را مشاهده کردید. اما فراموش نکنید که انتخاب ابزاری مناسب و طرز نگهداری از آن ها در به ثمر رسیدن تعمیرات فنی شما نقش مهمی دارد.

انواع کیف و جعبه ابزار
مشاهده انواع کیف و جعبه ابزار در فروشگاه اینترنتی پی بام

بیتا خطیب

سلام! بیتا خطیب هستم، سال 1382 در شهر مشهد متولد شدم. من علاقه به نوشتن، تولید محتوا و کسب تجربیات و اطلاعات جدید در این حیطه دارم. افزون بر تولید محتوا در زمینه SEO فعالیت دارم. فعالیت رسمی من از پی بام مگ آغاز و در حال حاضر به عنوان نویسنده با تیم پی بام همراه هستم.

→ خواندن مطلب قبلی

انواع دستگیره در و راهنمای انتخاب و خرید آن | اینفوگرافی و فیلم

خواندن مطلب بعدی ←

ابزار ضروری ماشین ،ابزاری که باید در خودرو خود داشته باشید!

4 مورد نظر

  • Matlab besyar khoobi bood kamel va bedoon irad va kamo kasr

    • سلام ممنون از شما، امیدواریم همیشه بتونیم رضایتتونو جلب کنیم.

  • بسیار کاربردی برای اشنایی با ابزار آلات روز مره و توضیح بی نقص 👌🏻

    • سلام ممنون از شما، خوشحالیم که استفاده کافی از این مطلب بردید.

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.