رونیکس یا توسن؛ مقایسه ابزار رونیکس با ابزار توسن + اینفوگرافی

مقایسه رونیکس و توسن

رونیکس یا توسن

این مقاله در تاریخ 1400/10/19 ویرایش شده است.

رونیکس یا توسن؟ سوال پر تکرار بسیاری از مصرف کنندگان ابزار آلات در ایران این است که ابزار رونیکس بهتر است یا ابزار توسن؟ کدام مناسب کار شما است؟ در ادامه مطلب به مقایسه ابزار رونیکس و توسن در مجله اینترنتی پی‌بام می‌پردازیم.

معرفی شرکت‌ها

توسن

ابزار توسن در کشور تایوان و چین تولید می‌شود، کشور تایوان برای ابزار دستی و کشور چین برای ابزار برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این ابزارالات کیفیت، قیمت و خدمات مناسبی دارند.

رونیکس

ابزار رونیکس در کشورهای آلمان، چین و تایوان و ۱۱ کشور دیگر تولید کننده دارد و تمامی محصولات مطابق با استانداردهای بین‌المللی ساخته می‌شوند و نظارت فنی دقیق در تمامی مراحل تولید انجام می‌گیرد.

مقایسه ابتکارات دو شرکت

ابزار توسن و ابزار رونیکس در مقام مقایسه برای جلب رضایت مشتری به ابتکارات جالبی دست زدند. خلاقیت، موتور محرک هر کسب‌وکاری است. 

  • حل مشکل کمبود سرمایه‌گذاری: هر دو شرکت با این هدف که قسمت خدمات پس از فروش کار مشتری را تعویق نیندازد، مشکل کمبود سرمایه‌گذاری در این زمینه را حل کردند.
  • رسیدگی به موقع به امور گارانتی و خدمات: شرکت‌ها قطعات محصولات خود را به صورت امانی و به وفور در اختیار بخش خدمات پس از فروش در شهرهای مختلف گذاشتند تا در اسرع وقت، کار مراجعین برای گارانتی و خدمات انجام شود.
  • پیک رایگان: همچنین برای ارائه‌ خدمات بیشتر به مصرف کنندگان، پیک رایگان برای ارسال دستگاه معیوب به قسمت خدمات پس از فروش در دستور کار قرار گرفت.

همچنین بخوانید در مورد مقایسه ابزار شارژی و برقی، مزایا، معایب و برتری هرکدام!!

خدمات پس از فروش منحصر به فرد این دو برند!!

واقعیت این است که خدمات پس از فروش تا این حد، حتی در میان برندهای حرفه‌ای جهانی وجود ندارد. شاید یکی از دلایل استقبال مشتریان از این دو برند علاوه بر قیمت مناسب، ایجاد اطمینان از خدمات پس از فروش بود.

این خدمات شامل چه چیزهایی می‌­شود؟

  • تعویض قطعات
  • تعمیر کالاها

شرایط عمومی گارانتی­‌های موجود چیست؟

  • حفظ و نگهداری کارت گارانتی بر عهده کاربران است
  • ابزار مورد نظر در طول مدت گارانتی تنها یک بار از خدمات رایگان بهره­‌مند می­‌شود
  • تعویض دستگاه به هیچ عنوان صورت نمی­‌گیرد
  • ارائه خدمات تنها در نمایندگی­‌های معتبر هر برند صورت ­می‌­گیرد


چه قطعاتی شامل گارانتی می­‌شوند؟
ابزار برقی صنعتی و نجاری _ سشوار _ ابزار شارژی _ بلوور _ جارو برقی صنعتی _ کمپرسور _ چرخ سنباده _ پیستوله _ اتو جوش لوله سبز _ اینورتر­ _ کارواش _ منگنه­‌کوب شارژی و برقی _ اره­ بنزینی و حاشیه­ زن موتوری _ ابزار بادی
شماره تماس‌­­های ارتباطی جهت دریافت اطلاعات، ارائه پیشنهادات، انتقادات و شکایات:
توسن: 54191_021
رونیکس: 61904_021

یک توصیه کلی: نکات فوق ذکر شد تا به این نکته توجه کنید که هنگام خرید و انتخاب ابزار، خدمات پس از فروش هم مدنظر قرار بدهید. یعنی ابزاری که انتخاب می‌­کنید حتما شامل خدمات پس از فروش شهرتان باشد. اگر ابزار خریداری شده در شهر شما یا در نزدیکیتان نمایندگی نداشته باشد، باید برای استفاده از گارانتی از وقت خود گذشته و هزینه اضافی پست را تقبل کنید.

مقایسه ابزار توسن و رونیکس

در واقع تمامی تولید کنندگان جهانی و غیر جهانی در مرحله‌ای از ارائه محصولات خود خواسته یا نا خواسته دچار اشتباهاتی می‌شوند. رونیکس و توسن هم مجزا از این قافله نیستند. علاوه بر مزایای بسیاری که دارند معایبی هم چه در سطح عرضه و چه در مرحله ساخت دارند. در ادامه به مقایسه ابزارهای پرطرفدار و یکسان این دو برند پرداخته تا شما عزیزان به جمع­‌بندی لازم دست پیدا کنید.

پیش از مقایسه لازم به ذکر است که طبق اطلاعیه شرکت توسن، کلیه ابزار برقی توسن که دارای 6ماه گارانتی بودند از تاریخ 14 دی‌ماه 1400 با گارانتی 12 ماهه به بازار عرضه خواهند شد. همچنین تمام دستگاه‌هایی که کمتر از 12 ماه از تاریخ خریدشان می‌گذرد، از خدمات گارانتی بهره‌مند هستند.

چکش تخریب

کاربرد عمده این دو چکش تخریب یکسان است اما در نمای کلی با یکدیگر متفاوت هستند. علاوه بر تفاوت­‌های ظاهری، در ساختار و کیفیت هم تفاوت­‌هایی دیده می‌­شود. در یک نمای کلی قدرت و کیفیت چکش تخریب توسن بهتر از رونیکس و سهولت کار چکش تخریب رونیکس بیشتر از توسن است.

مقایسه چکش تخریب توسن مدل 6015DHX با چکش تخریب 15 کیلویی رونیکس مدل 2815T:

چکش تخریب رونیکس یا توسن
چکش تخریب رونیکس یا توسن

مینی فرز

مینی فرز رونیکس و توسن دارای مدل­­‌ها و قدرت­‌های متفاوتی هستند. اما  در یک قاب کلی میتوان گفت کیفیت و طول عمر مینی فرز توسن کمی بهتر از رونیکس است. اما از نظر بسته­‌بندی و متعلقات مینی فرز رونیکس دارای رتبه بیشتری است.

مقایسه مینی فرز دسته بلند رونیکس مدل 3151 با مینی فرز دسته بلند توسن مدل 3260A:

مقایسه مینی فرز
مقایسه مینی فرز

دریل چکشی

دریل چکشی رونیکس و توسن هر دو دارای قابلیت‌­های مناسبی هستند و برای انواع کار روی بتن، چوب و فلز کارایی بالایی دارند. با این حال در یک نگاه کارشناسانه از نظر کیفیت ساخت، دستگاه رونیکس بهتر بوده و از طول عمر بالاتری برخوردار است.

مقایسه دریل چکشی رونیکس مدل 2220 با دریل چکشی توسن مدل 0034D:

دریل چکشی رونیکس یا توسن
دریل چکشی رونیکس یا توسن

اور فرز نجاری

اور فرز رونیکس دارای تنوع بیشتری نسبت به اور فرز نجاری توسن است. همچنین در یک نگاه کلی اور فرز نجاری رونیکس بهتر و با کیفیت‌­تر از توسن عمل می­‌کند. متعلقات، بسته بندی و مزایا اور فرز رونیکس به مراتب بیشتر از برند توسن است.

فرز انگشتی

فرز انگشتی توسن از نظر کیفیت و کاربرد بین کاربران بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این ابزار علاوه بر کیفیت و طول عمر بالا، دارای متعلقات و مزایا قابل توجهی است.

مقایسه فرز انگشتی فرز انگشتی گلو بلند رونیکس مدل 3303 با فرز انگشتی توسن مدل 3313GDL:

مقایسه فرز انگشتی
مقایسه فرز انگشتی

توجه داشته باشید در مقایسه برند رونیکس و توسن نمیتوان یک برند خاص را نسبت به دیگری ارجحیت داد. اما میتوان با تطابق نکات گفته شده و نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید که دچار پشیمانی نشوید. همچنین فروشگاه اینترنتی ابزار و تجهیزات پی­‌بام با وجود کارشناسان مجرب و چند سال سابقه کار تخصصی، آماده خدمت و کمک به شما عزیزان است.

بیتا خطیب

سلام! بیتا خطیب هستم، سال 1382 در شهر مشهد متولد شدم. من علاقه به نوشتن، تولید محتوا و کسب تجربیات و اطلاعات جدید در این حیطه دارم. افزون بر تولید محتوا در زمینه SEO فعالیت دارم. فعالیت رسمی من از پی بام مگ آغاز و در حال حاضر به عنوان نویسنده با تیم پی بام همراه هستم.

→ خواندن مطلب قبلی

اره زنجیری برقی یا اره زنجیری بنزینی، بررسی یک ابزار پر سر و صدا

خواندن مطلب بعدی ←

مته گردبر چیست؟ آشنایی با کاربردها و شناخت انواع آن

15 مورد نظر

  • رونیکس

    • به نظر من تنها مشکل توسن گارانتی 6 ماهه بود که الان با رونیکس گارانتیش برابره و هم رده ان

  • آقا فقط توسن

  • آچار فرانسه رونیکس خیلی بهتر از توسن بود

  • رونیکس

    • توسن دریل عالی

  • توسن بهتر

  • توسن تو ابزار آلات بازار ایران حرف اول رو میزنه

  • توسن از هر نظر عالی

    • دریل چکشی توسن حرف نداره عالیه

  • رونیکس عالیه عالیه

  • سلام بین توسن ۳۵۱۶ با رونیکس ۳۴۰۱ کدوم یکی بهتر هستش

  • سلام بین توسن ۳۵۱۶ با رونیکس ۳۴۰۱ کدوم یکی بهتر هستش

  • بکس برقی رونیکس خریدم حتی پیچ چرخ پراید رو هم باز نمیکنه همین رو با توسن مشابه خوش تست کردم واقعا عالی تبلیغات رادیو و تلویزیون دروغ گول نخورین

  • مثل این میمونه بنز رو با پراید مقایسه کنید رونیکس آخرین ابزاری که می‌خرید و تا آخر عمر از خریدش پشیمون میشید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.