ابزار ضروری ماشین ،ابزاری که باید در خودرو خود داشته باشید!

ابزار ضروری ماشین

بررسی تخصصی و معرفی ابزار ضروری خودرو

ابزار ضروری ماشین، هر خودرو در هنگام روبه رویی با برخی اتفاقات پیش بینی نشده نیازبه تجهیزات ضروری دارد. در هر مکان و زمانی ممکن است شما به این ابزار احتیاج پیدا کنید، به خصوص برای مسافت های دور و رانندگی در جاده. در این مقاله سعی داریم شما را با ابزار ضروری ماشین که لازم است حتما در اتوموبیلتان داشته باشید آشنا سازیم.

کمپرسور باد فندکی:

اولین ابزار ضروری ماشین کمپرسور باد فندکی می باشد. اگر در سفر هستید یا از تعمیرگاه فاصله دارید این وسیله به شما کمک می کند تا هنگام پنچری یا کم بادی لاستیک، باد چرخ را تنظیم نموده و تا یک تعمیر اساسی خیالتان راحت باشد که اتفاقی نخواهد افتاد. بعضی از کمپرسور ها علاوه بر اتصال به فندکی خودرو انبر اتصال به باتری ماشین را دارند و با توجه به حجم و وزن کمی هم که دارند مناسب برای هر خودرویی می باشند.

کمپرسور باد فندکی
یک نمونه کمپرسور بادفندکی برند رونیکس

گیج باد:

با به همراه داشتن این وسیله شما در هر مکان و زمانی قادر به تنظیم باد لاستیک های خودرو خود می باشید. این ابزار به شما کمک میکند تا متوجه شوید که لاستیک های اتوموبیلتان به اندازه کافی باد دارد یا کمتر و بیشتر است و به این گونه شما از خطر های احتمالی در امان خواهید ماند. جالب است بدانید بعضی از کمپرسور ها خودشان دارای گیج باد هستند.

گبج باد
یک نمونه گیج باد آروا

چراغ قوه:

قطعا یکی از نیاز های اساسی در برخورد با مشکلات خودرو چراغ قوه می باشد. هنگام خرابی خودرو یا برخورد با مسیر های  تاریک که مجبور می شوید از ماشین خود پیاده شوید تنها چراغ قوه می تواند مشکل شما را حل کند. چراغ قوه هایی با قابلیت های متفاوت می تواند نیاز شما را رفع کند؛ به طور مثال برای خرابی خودرو چراغ قوه هایی که آویز می شوند مناسب تر است تا شما راحت به مشکل اتوموبیل خود بپردازید.

انواع چراغ قوه مخصوص ماشین
سه مدل چراغ قوه دستی

بیل تاشو:

هنگامی که خودرو شما در گل و لای یا برف گیر کند برای رهایی از آن مخمصه به یک بیل احتیاج پیدا خواهید کرد. قطعا بیل تاشو جوابگو این مسئله خواهد بود زیرا کوچک و قابل حمل بوده و فضای اضافی در ماشین اشغال نخواهد کرد.

بیل تاشوابزار ضروری ماشین
یک نمونه بیل تاشو

حادثه خبر نخواهد کرد!

قطعا خرابی خودرو در زمانی که شما تا تعمیرگاه فاصله زیادی دارید نا ممکن نمی باشد. پس شما به یک تعمیر جزئی نیاز پیدا خواهید کرد تا هر چه سریع تر خودرو خود را به نزدیک ترین تعمیرگاه برسانید. اما برای حل مشکل خود بی شک به ابزاری ضروری احتیاج دارید که در ادامه به شما چند تا از این ابزار کوچک اما کاربردی را معرفی خواهیم کرد.

پیچ گوشتی:

ممکن است این ابزار برای شما غیر قابل استفاده در خودرو به نظر برسد، اما هنگامی که خرابی خودرو به باز و بست کردن پیچ ها مربوط شود متوجه می شوید که چه اندازه وجودش ضروری خواهد بود. پیچ گوشتی دارای انواع متفاوتی است که برای پیچ های مختلف خودرو بهتر است از پیچ گوشتی هایی که قابلیت تغییر سری دارند استفاده کنید.

انواع پیچ گوشتی برای ابزار ضروری ماشین
چند نمونه پیچ گوشتی
همچنین بخوانید انواع دستگیره در و راهنمای انتخاب و خرید آن

آچار بکس:

آچار بکس یکی از مهم ترین ابزار ضروری ماشین است که حتما باید در خودرو خود داشته باشید. باز و بسته کردن بیشتر پیچ و مهره هایی که با دیگر آچار ها امکان پذیر نمی باشد با آچار بکس ممکن می شود. به طور مثال برای آسان بستن پیچ چرخ خودرو به هنگام پنچری نیاز به آچار بکس خواهید داشت.

مجموعه آچار بکس
یک نمونه مجموعه آچار بکس

آچار فرانسه:

پس از آچار بکس، آچار فرانسه بهترین انتخاب است جهت اینکه در جعبه ابزار شما جای بگیرد. اندازه باز شدن دهانه این آچار متغیر است به همین سبب می تواند برای پیچ و مهره های متفاوت قابل استفاده باشد.  این آچار را می توانید جایزگین چند آچاری که فقط برای یک یا دو مورد استفاده میشود بنمایید.

انبر قفلی:

این وسیله بسیار ضروری بوده و تقریبا هر کاری را می توانید با این ابزار پر کاربرد انجام دهید. کاربرد اصلی این وسیله برای گرفتن و ثابت نگه داشتن مهره ها است، به خصوص زمانی که با پیچ و مهره های زنگ زده و فرسوده سر و کار دارید. سری محکم این ابزار و قابلیت قفل شدنش موجب می شود تا برای کارهای سخت و محکم بسیار مناسب باشد.

انبر قفلی و آچار فرانسه مورد نیاز در ابزار ضروری ماشین
تفاوت انبرقفلی و آچار فرانسه

دم باریک:

هنگام خرابی خودرو با باز کردن در کاپوت، محیط کوچک و شلوغی با عمق زیاد مشاهده خواهید کرد. در این زمان برای بررسی، نگه داشتن و حتی بریدن اجزا به وسیله ای بلند و باریک نیاز پیدا خواهید کرد که چاره کار دم باریک است.

دم باریک
یک نمونه دم باریک

آچار آلن:

آخرین آچاری که به شما معرفی خواهیم کرد آچار آلن می باشد. آچار های آلن برای پیچاندن پیچ های خودرو استفاده می شوند و دارای سری های متفاوت با اشکال ستاره ای یا شش ضلعی و…می باشند. پیشنهاد ما برای شما خرید مجموعه آچار های آلن می باشد که دارای آچار هایی با سایز و سری های متفاوت است.

آچار آلن مخصوص ابزار ضروری ماشین
یک نمونه مجموعه آچار آلن در سایز های مختلف برند رونیکس

در این مقاله ابزار پر کاربرد و اضطراری که لازم است در خودروی خود داشته باشید به شما معرفی شد. لطفا و حتما اگر جای خالی این ابزار را در اتوموبیلتان مشاهده می کنید هرچه سریع تر دست به کار شوید و اقدام به تهیه این وسایل نمایید. فراموش نکنید همیشه پیش گیری بهتر از درمان است.

بیتا خطیب

سلام! بیتا خطیب هستم، سال 1382 در شهر مشهد متولد شدم. من علاقه به نوشتن، تولید محتوا و کسب تجربیات و اطلاعات جدید در این حیطه دارم. افزون بر تولید محتوا در زمینه SEO فعالیت دارم. فعالیت رسمی من از پی بام مگ آغاز و در حال حاضر به عنوان نویسنده با تیم پی بام همراه هستم.

→ خواندن مطلب قبلی

جعبه ابزار خانگی و ابزار های ضروری هر خانه | اینفوگرافی + فیلم

خواندن مطلب بعدی ←

زاماک چیست؟ کاربرد زاماک و خصوصیات آن + اینفوگرافی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.