تبدیل مینی فرز به پروفیل بر و ویژگی های آن + فیلم

تبدیل مینی فرز به پروفیل بر

تبدیل مینی فرز به پروفیل بر امری کاملا قابل انجام است. فناوری های نوین و پیشرفت در علم مکانیکی و دنیای ابزار آلات باعث شده تا تبدیل یک ابزار پر کاربرد به دستگاهی دیگر نه تنها دور از ذهن نباشد بلکه کاملا راحت و با صرفه جویی در هزینه همراه باشد. گجت ها ابزاری هستند که این رخداد را شدنی و راحت می سازند. عموما دراین بحث به یک دستگاه مکانیکی یا ابزار صنعتی نبوغ آمیز گجت گفته می شود. گجت ها با فناوری هوشمندانه خود باعث کمک به زندگی آسان تر می شوند و درواقع ابتکاری خلاقانه و فوق حرفه ای هستند. در سال های اخیر در انواع عرصه های مختلف گجت های متنوعی به دنیا معرفی و ارائه گردید، ما در این مطلب قصد آشنایی با گجت تبدیل مینی فرز به پروفیل بر داریم.

مینی فرز

مینی فرز ها همچون فرز ها ابزاری پرکاربرد جهت سنباده زنی، برش و پولیش قطعات متفاوت هستند. بین فرز ها و مینی فرز ها تفاوت چندانی وجود ندارد، بلکه مینی فرز ها در سایز کوچک تر و وزن کمتر ارائه میگردند و همچنین دارای قدرت کم تری نسبت به فرز ها هستند. مینی فرز ها به دلیل داشتن سایز کوچک ترو خوش دستی، بین کاربران محبوب و مورد استفاده بیشتری قرار گرفته اند.

مینی فرز تبدیل به پروفیل بر
یک نمونه مینی فرز برای تبدیل به پروفیل بر

پروفیل بر

پروفیل بر ها عملیات برش فلزات را انجام داده و تا حدودی به فرز های آهنگری شباهت دارند. پروفیل بر دارای قدرت بیشتری نسبت به فرز های آهنگری است. همچنین سهولت در جابه جایی و امنیت آن موجب کاربرد گسترده پروفیل بر ها در صنعت گشته است. پروفیل بر ها قابلیت برش سخت ترین پروفیل ها را به راحتی و با امنیت بالا دارا می باشند.

پروفیل بر
یک نمونه پروفیل بر

گجت تبدیل مینی فرز به پروفیل بر

گجت ها در حالت کلی علاوه بر افزایش بهره وری انسان ها، موجب راحتی اکثر فعالیت ها شده و دنیا را به محل بهتری برای زندگی تبدیل می کنند. همچنین گجت تبدیل مینی فرز به پروفیل بر از این قاعده مستثنا نیست. این گجت جزء ابزار آلات پرکاربرد در کارگاه های صنعتی و نیمه صنعتی به شمار می رود که هم به عنوان پایه مینی فرز و هم به عنوان تبدیل مورد استفاده است. اینگونه با خرید یک گجت علاوه بر کاهش هزینه صاحب ابزاری با کارکردهای بیشتر خواهید شد.

ویژگی ها و کاربرد های این تبدیل چیست؟

قطعا تا الان متوجه شده اید که اصلی ترین ویژگی این گجت، تبدیل مینی فرز شما به دستگاه پروفیل بر است. همچنین این دستگاه قابلیت استفاده به عنوان فارسی بر برای ایجاد زاویه در دو طرف را دارا می باشد. از انواع مینی فرز ها برای استفاده از این رابط می توانید به کار ببرید، تفاوتی بین نوع دسته یا دیگر ویژگی های مینی فرز وجود ندارد. نصب راحت و آسان و قابلیت استفاده ساده از دیگر ویژگی های این نوع گجت است. همچنین این دستگاه دارای قابلیت پیچ کردن به میز کار برای راحتی کاربر است. هنگام استفاده از این تبدیل برای تغییر زاویه برش میتوانید از گیره 0 تا 45 درجه ارائه شده استفاده نمایید.


در این مقاله سعی در آشانایی بیشتر با این نوع گجت و چگونگی تبدیل مینی فرز به پروفیل بر داشتیم. لازم است بدانید قدرت این نوع تبدیل، به پروفیل بر نخواهد رسید و برای انجام کارهای فوق حرفه ای این دستگاه توصیه نمی شود. همچنین توجه داشته باشید برای نصب و سر هم بندی این نوع دستگاه بررسی کاتالوگ و مشاهده فیلم تهیه شده پیشنهاد می شود.

فیلم راهنمای نصب تبدیل مینی فرز به پروفیل بر

بیتا خطیب

سلام! بیتا خطیب هستم، سال 1382 در شهر مشهد متولد شدم. من علاقه به نوشتن، تولید محتوا و کسب تجربیات و اطلاعات جدید در این حیطه دارم. افزون بر تولید محتوا در زمینه SEO فعالیت دارم. فعالیت رسمی من از پی بام مگ آغاز و در حال حاضر به عنوان نویسنده با تیم پی بام همراه هستم.

→ خواندن مطلب قبلی

دستگاه فرز سنگ بری و آهنگری و تفاوت آن ها

خواندن مطلب بعدی ←

ژنراتور برق، هرآنچه باید بدانید و راهنمای انتخاب موتور برق

یک مورد نظر

  • با سلام
    ایا برش فارسی از قطر مثل قرنیز پی وی سی را هم انجام میدهد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.