هوش مصنوعی به مدیریت ترافیک، حمل و نقل کمک می‌کند

هوش مصنوعی و ترافیک

هوش مصنوعی و ترافیک

هوش مصنوعی و کنترل چراغ‌های راهنمایی شهر منچستر

سازمان مدیریت حمل و نقل منچستر (TFGM) به تازگی روش نوینی برای مدیریت ترافیک در این شهر رو به شلوغی را معرفی کرده است. این روش بر پایه نصب و استفاده از نشانگرهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی در تقاطع‌ها است که توسط شرکت  ویواسیتی لبز  (Vivacity Labs)تولید شده‌اند.

این فناوری با هدف تشخیص مدل حرکت خودروها و نظارت دائمی بر جریان ترافیک طراحی شده است. در سیستم هوش مصنوعی چراغ سبز بسته به حجم عبور و مرور در تقاطع‌ها نشان داده خواهد شد. بر اساس اعلام سازمان (TFGM) تاکنون سنسورهای مورد نظر در چند مسیر و تقاطع منچستر نصب شده‌اند و نظارت بر عملکرد آنها و جریان ترافیک ادامه دارد.

بالخص در ماه‌های گذشته، مقامات محلی با بررسی مداوم به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت سلامت جهانی و شیوع ویروس کرونا تاثیر قابل توجهی بر میزان رفت و آمد مردم داشته است. به طوری که از ابتدای ماه مارس شاهد افزایش استفاده از دوچرخه و پیاده روی شهروندان بوده‌اند. انتظار می‌رود، با شروع کامل کار این سیستم در شهر منچستر ترددهای روزانه بهبود یافته و شهروندان زمان کمتری در پشت چراغ قرمز داشته باشند.

 

هوش مصنوعی و ترافیک
هوش مصنوعی و ترافیک

نکته جالب اینکه سیستم نوین مدیریت ترافیک منچستر به شکلی طراحی شده است که افراد پیاده و دوچرخه سواران را در اولویت قرار دهد. مثلا اگر هوش مصنوعی تشخیص دهد که تعداد دوچرخه سواران حاضر در یک تقاطع از خودروها بیشتر است، چراغ خودروها قرمز و چراغ دوچرخه سواران سبز می‌شود. این مسئله درباره عابران پیاده نیز صورت می‌گیرد. در واقع، مقامات محلی قصد دارند تا با این روش مردم بیشتری را به عدم استفاده از خودرو شخصی ترغیب کنند.

سیستم مدیریت و کنترل چراغ‌های راهنمایی تاکنون در سه تقاطع پر تردد منچستر نصب شده و در حال انجام وظیفه است. با این حال سازمان مدیریت حمل و نقل منچستر (TFGM)، قصد دارد تا پایان سال آینده در قالب برنامه عرضه گسترده‌تر در منطقه این سیستم را در 20 نقطه دیگر راه اندازی کند. مقامات محلی همچنین امیدوارند سیستم هوش مصنوعی علاوه بر بهبود ترافیک و سیستم حمل و نقل شهری آلایندگی خودروها را به دلیل توقف کمتر در پشت چراغ قرمز، کاهش دهند.

هوش مصنوعی و ترافیک
هوش مصنوعی و ترافیک کنترل

گفتنی است سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی منچستر بزرگ، ضمن تحت نظر گرفتن تقاطع‌ها، به‌طور ناشناس به جمع‌آوری داده‌های عمومی نیز خواهد پرداخت. این داده‌ها برای پیش‌بینی جریان ترافیک و اینکه کدام چراغ زودتر سبز شود، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: Autoevolution

صابر افشارزاده

→ خواندن مطلب قبلی

ابزارهای نوین و تاثیر آنها بر صنعت ساختمان و دنیای معماری

خواندن مطلب بعدی ←

ایمنی، نگاهی به موارد ضروری احتیاط و مراقبت در کار با ابزار

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.